Tyto obchodní podmínky se uplatní pro úpravu smluvní vztahů s poskytovatelem.
Lukáš Bartoš
Místo podnikání Trstěnice 154, 569 57
IČO 23181605
Podnikatel zapsaný v živnostenském rejstříku
Telefon: +420 604 378 493
E-mail: info@lukas3d.cz
(dále také jen „poskytovatel”)
I. Úvodní ustanovení
1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti poskytovatele a fyzické nebo právnické osoby, která uzavírá kupní smlouvu, smlouvu o poskytování služeb, smlouvu o dílo či jiný obdobný typ smlouvy jako zákazník (dále jen jako „zákazník“) poskytovatele.
2. Ustanovení těchto obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy, smlouvy o poskytování služeb, smlouvy o dílo či obdobného typu smlouvy (dále jen „smlouva“) sjednané distančním způsobem mezi poskytovatelem a zákazníkem. Odchylná ujednání v uvedených smlouvách mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
3. Smluvní vztahy realizované na základě uvedených smluv a těchto obchodních podmínek jsou uskutečňovány mezi podnikateli v rámci jejich podnikatelské činnosti nebo spotřebiteli. Zákazník, který v rámci své objednávky neuvede své IČO, bude pro účely těchto obchodních podmínek a pro vztah s poskytovatelem považován za spotřebitele ve smyslu z.č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
4. Webové stránky poskytovatele dostupné na adrese www.lukas3d.cz či jeho další on-line prezentace obsahují zejména seznam a popis nabízených služeb a činností, jakož i další okolnosti a informace o poskytovateli a jeho podnikatelské činnosti a jeho obchodní nabídce.
5. Plnění poskytovatele spočívá v zakázkovém 3D tisku a poskytování souvisejících služeb. Dále poskytovatel umožňuje prostřednictvím svých stránek pořízení digitálního obsahu (pdf materiálů či obdobného formátu ke stažení) a další popsané služby dle aktuální nabídky na stránkách www.lukas3d.cz. Konkrétní plnění bude vždy specifikováno v jednotlivé objednávce a smlouvě, kterou na základě objednávky smluvní strany uzavřou.
II. Uzavření smlouvy
1. Smluvní vztah mezi poskytovatelem a jeho zákazníkem vzniká některým z uvedených způsobů:
- poskytovatel sjedná se zákazníkem objednávku distančním způsobem (prostřednictvím internetu) a zákazník ji v nezměněném rozsahu potvrdí;
- poskytovatel zašle zákazníkovi e-mailem cenovou nabídku a zákazník ji v nezměněném rozsahu potvrdí;
- poskytovatel a zákazník uzavřou písemnou smlouvu (smlouva může být v listinné či elektronické podobě a pro její platnost je dostačující její potvrzení prostřednictvím elektronické pošty či jiné online komunikace).
Pro účely těchto obchodních podmínek je potvrzená objednávka či elektronicky schválená smlouva nadále označována jen jako „smlouva“.
2. Nedílnou součástí smlouvy jsou tyto obchodní podmínky ve znění platném ke dni uzavření smluvního vztahu, které se uplatní podpůrně. V případě rozporu smlouvy a těchto obchodních podmínek mají ujednání smlouvy přednost.
3. Výhrada kterékoliv ze smluvních stran k dosud nepotvrzené cenové nabídce, objednávce či návrhu smlouvy se až do jejich potvrzení či uzavření považuje za nový návrh a do jeho schválení druhou smluvní stranou se má za to, že k uzavření smlouvy dosud nedošlo.
4. Poskytovatel si vyhrazuje právo cenovou nabídku nebo objednávku do jejího potvrzení zákazníkem změnit jak v rozsahu nabízených služeb a dalšího plnění, tak v ceně nabízených služeb a dalšího plnění.
5. Předmětem smlouvy je závazek poskytovatele provést na vlastní náklad a nebezpečí a za podmínek uvedených ve smlouvě dílo nebo poskytnout službu nebo prodat zboží, a tomu odpovídající závazek zákazníka řádně a včas dokončené plnění převzít a zaplatit poskytovateli dohodnutou smluvní cenu.
6. Poskytovatel si vyhrazuje možnost odepřít uzavření smlouvy (tedy nepotvrdit objednávku či neuzavřít písemnou smlouvu se zákazníkem) zejména z důvodů časových kapacit poskytovatele, aktuální nedostupnosti technického zařízení (tiskárny pro 3Dtisk z důvodu závady a podobně). Poskytovatel si dále vyhrazuje právo neuzavřít smlouvu se subjekty, které poškozují či poškodily práva a oprávněné zájmy poskytovatele nebo práva a oprávněné zájmy jeho spřízněných osob, případně které mají závazky po splatnosti za poskytovatelem a z obdobných důvodů poškozujících poskytovatele.
III. Cenové a platební podmínky
1. Poskytovatel obvykle uvede cenu za objednávané plnění na svých webových stránkách nebo v objednávce, případně v návrhu smlouvy. Takto stanovená cena je sjednána jako cena pevná a mohou k ní navíc být připočteny položky za další požadovaná plnění. V případě, že cena byla výslovně sjednána jako předběžná či na základě rozpočtu, bude poskytovatel oprávněn požadovat a zákazník bude povinen hradit cenu skutečnou, která může být oproti předběžné ceně či ceně na základě rozpočtu přiměřeně zvýšena, a to zejména tehdy, pokud v době dohody o takové ceně nebyly poskytovateli některé údaje potřebné ke stanovení konečné ceny známy.
2. Poskytovatel je dále oprávněn žádat úhradu nákladů vynaložených na balení a dopravu, jakož i další související náklady spojené s přípravou plnění, které sdělí na svých stránkách, v objednávce nebo návrhu smlouvy (s tím, že tyto náklady mohou být určeny pouze rámcově či s ohledem na jejich druh a po jejich vynaložení poskytovatelem provede poskytovatel vyúčtování skutečně vynaložených nákladů zákazníkovi).
3. Cena se hradí na základě faktury s náležitostmi daňového dokladu. Poskytovatel si vyhrazuje právo žádat úhradu předem či úhradu zálohy a je oprávněn zahájit poskytování plnění až po úhradě předem či po úhradě stanovené zálohy.
4. Daňový doklad – fakturu poskytovatel zašle v elektronické podobě na e-mailovou adresu zákazníka. Zákazník souhlasí se zasíláním daňových dokladů elektronicky. Není-li stanoveno jinak, splatnost se stanovuje v trvání 10 dnů ode dne vystavení faktury.
5. V případě, že ze strany zákazníka nedojde k úhradě ceny ani do 5 dnů po splatnosti faktury, jedná se o podstatné porušení smluvních povinností zákazníka a poskytovatel je oprávněn od smlouvy odstoupit, s tím, že se smlouva se od počátku ruší.
6. Poskytovatel přijímá úhradu svých produktů v českých korunách.
IV. Zvláštní ujednání o 3D tisku na zakázku
1. Poskytovatel provede dílo (zakázkový 3D tisk) v kvalitě obvyklé a v souladu s nabídkou poskytovatele v den potvrzení objednávky. Poskytovatel je oprávněn odmítnout objednávku, pokud zákazník nedodrží postup zadávání zakázky na webu poskytovatele nebo pokud zakázkový 3D tisk není možné zhotovit v uspokojivé kvalitě z technologických důvodů. Posouzení je vždy na poskytovateli.
2. Poskytovatel je oprávněn kdykoli odmítnout objednávku a zpracování objednávky i v jejím zpracování nepokračovat, pokud obsahuje předlohu, která je v rozporu se všeobecně závaznými právními předpisy (zejména je v rozporu s právy duševního vlastnictví třetích osob) a obecnými pravidly morálky. Posouzení je vždy na poskytovateli. Zákazník prohlašuje, že je majitelem autorských práv obrazového materiálu v objednávce či je jinak oprávněn k jeho využití a plně zodpovídá za případná porušení a za způsobenou škodu.
3. Jestliže nastanou okolnosti mající charakter vyšší moci, které brání poskytovateli v plnění smluvních závazků (závada 3D tiskárny, nemoc poskytovatele a podobně), má poskytovatel právo přiměřeně prodloužit termín dodávky nebo od smlouvy odstoupit. Poskytovatel v tom případě nenese odpovědnost za vzniklé škody.
4. Podrobnosti k zakázkovému 3D tisku mohou dále být stanoveny v objednávce či na stránkách poskytovatele.
5. Společně s cenou za dílo je zákazník povinen zaplatit poskytovateli také náklady spojené s balením a dodáním díla ve smluvené výši. Zákazník je povinen také uhradit dopravu. O výši ceny dopravy a případně dalších nákladů spojených s balením a dodáním díla poskytovatel informuje prostřednictvím svých stránek, v objednávce či návrhu smlouvy.
6. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku zákazníka, nese zákazník riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
7. Je-li poskytovatel povinen dodat dílo na místo určené zákazníkem v objednávce, je zákazník povinen převzít dílo při dodání.
8. V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutno dílo doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
9. Při převzetí díla je zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí zákazník zásilku od přepravce převzít.
V. Zvláštní ujednání o prodeji zboží
1. Přechod vlastnictví ke zboží přechází až po úplné úhradě kupní ceny, do té doby se sjednává výhrada přechodu vlastnictví a zboží do úplně úhrady kupní ceny zůstává vlastnictvím poskytovatele.
2. Společně s kupní cenou je zákazník povinen zaplatit poskytovateli také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Zákazník je povinen také uhradit dopravu zboží. O výši ceny dopravy a případně dalších nákladů spojených s balením a dodáním zboží poskytovatel informuje prostřednictvím svých stránek, v objednávce či návrhu smlouvy.
3. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
4. Je-li poskytovatel podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené zákazníkem v objednávce, je zákazník povinen převzít zboží při dodání.
5. V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6. Při převzetí zboží je zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí zákazník zásilku od přepravce převzít.
VI. Zvláštní ujednání o digitálním obsahu
1. V případě produktů, které se stahují z webového prostředí či jsou zákazníkům zasílány e-mailem (pdf materiály apod.), zašle poskytovatelka zákazníkům odkazy či přímo tento typ digitálního obsahu e-mailem či jiným dohodnutým způsobem. Podmínkou k zaslání takovýchto odkazů či digitálního obsahu je plná úhrada ceny takovéhoto produktu či splnění jiných podmínek stanovených poskytovatelem.
VII. Odstoupení od smlouvy (ujednání pro spotřebitele)
1. Od smlouvy je možné odstoupit pouze ze zákonem stanovených důvodů. Tyto obchodní podmínky nebo smlouva mohou stanovovat zvláštní způsoby odstoupení od smlouvy pro zákazníka v postavení spotřebitele.
2. Zákazník v postavení spotřebitele je oprávněn od smlouvy uzavřené s poskytovatelem odstoupit, stanoví-li tak uzavřená smlouva, tyto obchodní podmínky nebo příslušná ustanovení občanského zákoníku. Obecně má zákazník v postavení spotřebitele u smluv uzavřených distančním způsobem dle § 1829 NOZ právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní ode dne uzavření smlouvy. Toto právo je u zákazníka v postavení podnikatele vyloučeno.
3. Zákazník v postavení spotřebitele není oprávněn odstoupit od smlouvy v případě díla a zboží, které má být vyrobeno podle požadavků zákazníka nebo přizpůsobeno jeho osobním potřebám; zde výslovně poskytovatel upozorňuje, že toto ujednání se vztahuje na veškeré objednávky 3D tisku na zakázku, které poskytovatel převzal ke zpracování (potvrdil objednávku a smlouva tak byla uzavřena).
4. Upozornění na výjimku odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku u digitálního obsahu pro spotřebitele: není-li u konkrétní produktu typu digitální obsah stanoveno jinak, poskytovatel informuje zákazníka prostřednictvím svých stránek a zákazník výslovně uděluje prostřednictvím možností na stránkách poskytovatele souhlas, že je mu digitální obsah zpřístupněn bezodkladně po zaplacení kupní ceny. V takovém případě pak zákazník ztrácí právo na odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě od uzavření smlouvy o poskytnutí digitálního obsahu. Z důvodu těchto okolností hodných zvláštního zřetele je u digitálního obsahu nabízených prostřednictvím stránek či dalších internetových služeb poskytovatele vyloučena možnost odstoupit v uvedené lhůtě do 14 dnů od smlouvy uzavřené způsobem na dálku a požadovat vrácení celé uhrazené ceny.
5. Zákazník odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se kupující seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je poskytovatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku zákazníka na vrácení kupní ceny.
6. Odstoupení zákazník může zaslat poskytovateli e-mailem na adresu uvedenou v záhlaví těchto obchodních podmínek nebo písemně na adresu místa podnikání, které je uvedeno v těchto obchodních podmínkách v jejich úvodu, případně využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy či jiným způsobem. Odstoupení od smlouvy postačuje prokazatelně odeslat poskytovateli i poslední den 14denní lhůty od uzavření smlouvy. V případě řádně učiněného odstoupení od smlouvy poskytovatel vrátí přijaté peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů od přijetí odstoupení.
7. Poskytovatel je oprávněn od smlouvy odstoupit, jestliže není možné z objektivních důvodů plnění za původních podmínek poskytnout, plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním, v případě podstatného porušení těchto podmínek či smlouvy zákazníkem. Odstoupení bude vždy zdůvodněno ze zákonem stanovených nebo v těchto podmínkách uvedených důvodů. Odstoupení je účinné doručením oznámení zákazníkovi.
VIII. Odpovědnost za vady (ujednání pro spotřebitele)
1. Zákazník je oprávněn uplatnit svá práva vznikající z vadného plnění, a to v případě, vykazuje-li produkt vadu či jiný rozpor s jeho objednávkou. Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právními předpisy, zejména ust. § 1914 až 1925 občanského zákoníku. U služeb pak také § 2099 až 2112 občanského zákoníku a pro zákazníky, kteří jsou v postavení spotřebitele, pak také § 2158 až 2160 občanského zákoníku, kdy se v souvislosti s ust. § 2615 použijí u služeb přiměřeně uvedená ustanovení jako u kupní smlouvy.
2. Poskytovatel odpovídá za to, že produkt při převzetí nevykazuje vady. Vadu je povinen zákazník uplatnit u poskytovatele e-mailem bezodkladně po jejím zjištění na e-mailovou adresu uvedenou v záhlaví těchto obchodních podmínek či jiným prokazatelným způsobem. Vadu lze zákazníkem v postavení podnikatele vytknout při převzetí plnění. Vadu lze zákazníkem v postavení spotřebitele vytknout v maximální zákonné objektivní reklamační lhůtě šesti měsíců od převzetí předmětu plnění. Vadu krytou zárukou (tedy u zboží) lze vytknout nejpozději v reklamační lhůtě určené délkou záruční doby, a to je v případě zboží 24 měsíců.
Ujednání pro zhotovení díla:
3. Zákazník je oprávněn uplatnit svá práva vznikající z vadného plnění, a to v případě, vykazuje-li objednané plnění vadu či jiný rozpor s jeho objednávkou.
4. Poskytovatel odpovídá za to, že poskytnuté plnění při převzetí nevykazuje vady. Vadu je povinen zákazník uplatnit u poskytovatele e-mailem bezodkladně po jejím zjištění na e-mailovou adresu uvedenou v záhlaví těchto obchodních podmínek či jiným prokazatelným způsobem. Vadu lze zákazníkem v postavení podnikatele vytknout při převzetí plnění. Vadu lze zákazníkem v postavení spotřebitele vytknout v maximální zákonné objektivní reklamační lhůtě šesti měsíců od převzetí předmětu plnění.
5. Zákazník může požadovat odstranění vady, přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy. Volbu vyřešení reklamace provede zákazník. Zákazník však není oprávněn od smlouvy odstoupit, jedná-li se o vadu nevýznamnou.
6. Stanovuje se v souladu se zákonem, že přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou plnění bez vady a vadného produktu, který byl zákazníkovi poskytnut. Má-li být plnění poskytováno po určitou dobu, zohlední se doba, po kterou bylo plnění vadně poskytováno.
7. Peněžité částky, které má poskytovatel z důvodu vadného plnění vydat zákazníkovi, ať už z titulu poskytnutí přiměřené slevy či pokud zákazník odstoupí od smlouvy, vrátí poskytovatel na vlastní náklady bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti dnů ode dne, kdy zákazník uplatnil u poskytovatele příslušné právo z vadného plnění.
8. Stanovuje se lhůta 30 dnů pro vyřešení nároků zákazníka z titulu odpovědnost za vady, s tím, že poskytovatel je povinen zákazníka do konce této lhůty vyrozumět o výsledku reklamačního řízení a v případě, není-li možné v této lhůtě nároky zákazníka vyřešit, je třeba mu o tom předem poskytnout informaci a ve lhůtě 30 dnů jej o průběhu reklamačního řízení informovat. Poskytovatel výslovně informuje zákazníka, že vždy bude v rámci reklamací posuzovat, zda se jednalo o zákaznické pochybení či o vadu na straně poskytovatele, a to z titulu složitějšího posouzení kvůli 3D tisku.
Ujednání pro zboží a digitální obsah (společně zde jako „zboží“, s tím, že pro digitální obsah se tato ujednání použijí přiměřeně spolu dále s příslušnými ujednáními občanského zákoníku o odpovědnosti za vady u digitálního obsahu):
9. Poskytovatel jako prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí škody na zboží je zboží bez vad, zejména pak, že:
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
b) je vhodné k účelu, pro který ji kupující požaduje a je vhodné pro účely, které byly u popisu zboží uvedeny nebo pro účely, které jsou pro zboží tohoto typu obvyklé;
c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
d) má vlastnosti, které byly uvedeny u popisu zboží uvedeny, případně takové, které lze s ohledem na povahu zboží očekávat, případně takové, které byly mezi poskytovatelem a zákazníkem dohodnuty;
e) odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena podle vzorku;
f) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;
g) splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy;
h) není zatíženo právy třetích stran.
10. V případě, že bude mít zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle předchozího odstavce, je zákazník oprávněn uplatnit práva z vadného plnění (tedy zboží reklamovat), a to zejména zasláním e-mailu či dopisu na místo podnikání poskytovatele uvedené na webových stránkách či osobně v provozovně poskytovatele, pokud poskytovatel takovou provozovnu zřídil, případně i v místě podnikání poskytovatele. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací.
11. Zákazník je povinen vadu vytknout bezodkladně, a zboží poskytovateli předá, případně s ním naloží dle pokynů poskytovatele, tak, aby vada mohla být řádně přezkoumána. Při uplatnění práva z vadného plnění zákazník zvolí, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůže následně bez souhlasu poskytovatele (s přihlédnutím k případným zákonným výjimkám) změnit. V případě, že si zákazník nezvolí řešení vady, má práva uvedená v odstavci níže i v situacích, kdy vadné plnění bylo podstatným porušením smlouvy. Poskytovatel výslovně informuje zákazníka, že zákon stanovuje, že v případě, zvolí-li dodání nové věci, avšak jedná se o vadu jednoduše odstranitelnou, je poskytovatel oprávněn věc namísto výměny za novou opravit. Poskytovatel dále výslovně informuje zákazníka, že soud právo z vady přizná i v případě, že nebyla vytknuta bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl zákazník při dostatečné péči zjistit.
12. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má zákazník následující práva:
a) na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části zboží;
b) na odstranění vady opravou zboží;
c) na přiměřenou slevu z ceny;
d) na odstoupení od kupní smlouvy.
13. V případě, že zákazník zvolí vyřešení dle bodů a) nebo b) a poskytovatel vadu takto neodstraní v přiměřené lhůtě, kterou uvedl, nebo sdělí zákazníkovi, že tímto způsobem vadu neodstraní vůbec, má zákazník práva dle bodů c) a d) odst. 12, i když je v rámci reklamace původně nepožadoval. Zároveň pokud zákazník zvolí odstranění vady opravou zboží a poskytovatel v průběhu reklamačního řízení zjistí, že se jedná o vadu neopravitelnou, oznámí tuto skutečnost zákazníkovi, který má právo zvolit si jiný způsob odstranění vady.
14. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením kupní smlouvy, má zákazník následující práva:
a) na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části zboží;
b) na odstranění vady opravou zboží;
c) na přiměřenou slevu z ceny.
15. Pokud však poskytovatel vadu neodstraní včas nebo odmítneme vadu odstranit, vzniká zákazníkovi právo od kupní smlouvy odstoupit. Dále je zákazník oprávněn od kupní smlouvy odstoupit také v případě, kdy nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě zboží nebo při větším počtu vad zboží.
16. V případě podstatného i nepodstatného porušení nemůže zákazník odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel. To ale neplatí v následujících případech:
a) došlo-li ke změně stavu zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;
b) bylo-li zboží použito ještě před objevením vady;
c) nebyla-li nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu způsobena jednáním nebo opomenutím zákazníka;
d) došlo-li na straně zákazníka před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je povinností zákazníka vrátit tu část zboží, kterou vrátit lze a v takovém případě nebude zákazníkovi vrácena část ceny odpovídající jeho prospěchu z užití části zboží.
17. Do 3 pracovních dnů od obdržení reklamace poskytovatel na e-mailovou adresu zákazníka potvrdí, že reklamaci obdržel, kdy ji obdržel a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. V případě osobního uplatnění reklamace poskytovatel vydá zákazníkovi písemné potvrzení o jejím přijetí, ve kterém uvede datum, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje a kontaktní údaje zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
18. Reklamaci vyřídí poskytovatel bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po vzájemné dohodě (nikoliv jednostranně) prodloužena, v takovém případě však poskytovatel 30. den od obdržení reklamace vyrozumí zákazníka e-mailem o průběhu reklamačního řízení. Pokud lhůta pro vyřízení reklamace marně uplyne, je zákazník oprávněn odstoupit od smlouvy.
19. O vyřízení reklamace poskytovatel bude zákazníka informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží zákazníkovi také náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je zákazník povinen prokázat, např. účtenkami či potvrzením o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového zboží, je povinností zákazníka původní zboží vrátit, náklady na toto vrácení však nese poskytovatel. Poskytovatel výslovně informuje zákazníka, že vždy bude v rámci reklamací posuzovat, zda se jednalo o zákaznické pochybení či o vadu na straně poskytovatele, a to z titulu složitějšího posouzení kvůli 3D tisku.
IX. Závěrečná ustanovení
1. Poskytovatel je oprávněn změnit a doplnit tyto obchodní podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených smluv, ale pouze smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.
2. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese poskytovatel odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, jsou obě smluvní strany oprávněny od smlouvy z takového důvodu odstoupit.
3. Poskytovatel v rámci své internetové prezentace používá reference skutečných zákazníků, které od těchto zákazníků získal. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že jím poskytnuté reference vč. uvedení společnosti a/nebo jména zákazníka, Poskytovatel používá na svých sociálních sítích, webové stránce a dalších marketingových materiálech.
4. Smluvní strany uzavřením smlouvy přebírají na sebe nebezpečí změny okolností a jakákoliv změna okolností nezakládá žádné ze smluvních stran právo uplatňovat jakékoliv nároky s tím související.
5. Práva a povinnosti vyplývající ze smlouvy je zákazník oprávněn postoupit na jinou osobu jen se souhlasem poskytovatele.
6. Bude-li některé ustanovení smlouvy či těchto podmínek shledáno jako neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí platné ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost jiných ustanovení nebo smlouvy či těchto podmínek jako celku.
7. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů (ADR) ze smlouvy je příslušná: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je rovněž možné využít při řešení sporů mezi poskytovatelem a zákazníkem ze smlouvy, v případě, jedná-li se o spotřebitelský spor
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 14. 4. 2025.